کد خبر: ۱۶۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛

 استغفار و دعا را از یاد نبرید

شهید جمال شعبان‌پور در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: برادران و خواهران، استغفار و دعا را از یاد نبرید و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید جمال شعبان‌پور حقیقی بیستم تیرماه ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان جهرم به دنیا آمد و در دامان پاک پدر و مادری دلسوز و مهربان رشد و پرورش یافت. 

وی سپس همراه خانواده به شیراز هجرت نمود و مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را با موفقیت به پایان رسانید و موفق به کسب مدرک دیپلم شد، با وقوع انقلاب همراه با مردم در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت می‌کرد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی عضو فعال بسیج شد و در تأمین امنیت شهری منطقه تلاش بسیاری داشت، در سال ۱۳۶۰ به عضویت سپاه درآمد و برای دفاع از میهن اسلامی به رزمندگان اسلام پیوست. 

وی سپس همسری شایسته برگزید؛ ولی ازدواج و به دنیا آمدن فرزندش نیز نتوانست وی را به دنیا وابسته کند؛ همسر و فرزند یک‌ماهه خود را به خدا سپرد و دوباره به‌سوی جبهه‌ها رهسپار شد و سرانجام پس از سال‌ها خدمت و جهاد در راه خدا، در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۲۷ در شناسایی عملیات والفجر ۸ در جاده ام‌القصر به خیل شهدا پیوست و در تاریخ ۱۳۷۴/۱۱/۹ در عملیات تفحص، شناسایی و در زادگاهش جهرم به خاک سپرده شد.

 استغفار و دعا را از یاد نبرید

وصیت شهید: 

 با خداوند پیمان می‌بندم که در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با حسین (ع) همراه باشم، سنگر را خالی نکنم تا هنگامی‌که همه احکام اسلام در زیر پرچم اسلامی امام‌زمان (عج) به اجرا درآید، برادران و خواهران، استغفار و دعا را از یاد نبرید و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند که اگر چنین کردند روز بدبختی مسلمانان و روز جشن ابرقدرت‌هاست.

 همسر عزیزم، بدان که تو را دوست دارم؛ اما خداوند را بیشتر، شما همسر خوب و دلسوزی برایم بودید، چه کنم که بیش از این فرصت نشد که با هم زندگی کنیم، پدر و مادر عزیزم، برایم از خداوند دانا طلب مغفرت و بخشش کنید شاید خداوند به‌واسطه دعاهای شما از گناهان این ضعیف درگذرد، از همه می‌خواهم مرا ببخشند و حلالم کنند.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان